Jak motivovat zákazníka k dalšímu nákupu?

Získat nového zákazníka je dřina, a navíc poměrně drahá záležitost. Mnohem efektivnější, a v konečném součtu i násobně levnější, je vyrobit věrnou klientelu, která bez váhání nakupuje opakovaně. Ale jak zákazníka motivovat, aby byl pro něj další nákup lákavý? Máme pro vás několik skvělých tipů.

​Opakovaný nákup není samozřejmost

Ačkoliv se může zdát, že návrat klienta na „místo činu“ je tak nějak přirozený, ve skutečnosti je schopnost firem motivovat k opakovanému nákupu poměrně malá. Někteří odborníci dokonce hovoří pouze o 20-30 % firem, zbylé mají retenci velmi slabou. V čem je zakopaný pes? Pro spoustu společností je zvyšování kvality služeb tabu. A některé stále nepoužívají CRM systém.

​Zapracujte na komunikaci

Nízké ceny jsou v pořádku, ale když se se zákazníkem odmítá bavit podpora, jen těžko získá motivaci k dalšímu nákupu. V prvé řadě proto zapracujte na úrovni komunikace a pokuste se zapojit nové nástroje. Kromě telefonické linky a e-mailu používejte také online chat, který významně urychlí vyřízení dotazů všeho druhu. Zároveň přimějte zaměstnance, aby se k zákazníkům chovali uctivě a trpělivě jim vycházeli vstříc, pokud jejich chování či požadavky nepřekročí stanovenou mez.

​Nabízejte akce na míru

Není nic jednoduššího, než připravit slevovou akci na produkty, které jsou pro stávající zákazníky atraktivní. Tipy na produkty získáte velmi snadno. Vytáhnete z CRM příslušná data a rovnou v něm připravíte kampaň.

Pakliže CRM nepožíváte nebo s ním nejste spokojeni, vyzkoušejte oblíbené české CRM v Outlooku eWay-CRM. Na dobu 30 dní je zdarma ve variantě PREMIUM, poté tarif zaplatíte, nebo přejdete na bezplatnou verzi FREE.

Pamatujte, že čím blíže své zákazníky poznáte, tím lépe o ně budete moct pečovat. Bez vhodně zvoleného CRM softwaru však budování silného vztahu není dost dobře možné.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *