PC MAGAZÍN > Software > Jak motivovat zákazníka k dalšímu nákupu?
Jak motivovat zákazníka k dalšímu nákupu?
Získat nového zákazníka je dřina, a navíc poměrně drahá záležitost. Mnohem efektivnější, a v konečném součtu i násobně levnější, je vyrobit věrnou klientelu, která bez váhání nakupuje opakovaně. Ale jak zákazníka motivovat, aby byl pro něj další nákup lákavý? Máme pro vás několik skvělých tipů.
Opakovaný nákup není samozřejmost
Ačkoliv se může zdát, že návrat klienta na „místo činu“ je tak nějak přirozený, ve skutečnosti je schopnost firem motivovat k opakovanému nákupu poměrně malá. Někteří odborníci dokonce hovoří pouze o 20-30 % firem, zbylé mají retenci velmi slabou. V čem je zakopaný pes? Pro spoustu společností je zvyšování kvality služeb tabu. A některé stále nepoužívají CRM systém.
Zapracujte na komunikaci
Nízké ceny jsou v pořádku, ale když se se zákazníkem odmítá bavit podpora, jen těžko získá motivaci k dalšímu nákupu. V prvé řadě proto zapracujte na úrovni komunikace a pokuste se zapojit nové nástroje. Kromě telefonické linky a e-mailu používejte také online chat, který významně urychlí vyřízení dotazů všeho druhu. Zároveň přimějte zaměstnance, aby se k zákazníkům chovali uctivě a trpělivě jim vycházeli vstříc, pokud jejich chování či požadavky nepřekročí stanovenou mez.
Nabízejte akce na míru
Není nic jednoduššího, než připravit slevovou akci na produkty, které jsou pro stávající zákazníky atraktivní. Tipy na produkty získáte velmi snadno. Vytáhnete z CRM příslušná data a rovnou v něm připravíte kampaň.
Pakliže CRM nepožíváte nebo s ním nejste spokojeni, vyzkoušejte oblíbené české CRM v Outlooku eWay-CRM. Na dobu 30 dní je zdarma ve variantě PREMIUM, poté tarif zaplatíte, nebo přejdete na bezplatnou verzi FREE.
Pamatujte, že čím blíže své zákazníky poznáte, tím lépe o ně budete moct pečovat. Bez vhodně zvoleného CRM softwaru však budování silného vztahu není dost dobře možné.