Systém IVR pro kontaktní centra: Jak to funguje?


S IVR (Interactive Voice Response System) neboli automatickým hlasovým systémem jste se už v životě určitě setkali. Kolikrát se vám stalo, že když jste volali na nějakou infolinku, nejdříve vás přivítal automat, který po vás chtěl zmáčknout na klávesnici číslo podle toho, co vás konkrétně zajímá? Přesně tohle je IVR.

Menší firmy si mohou dovolit spojit volající zákazníky přímo s živým operátorem. Pro zákazníka je to osobnější a příjemnější. Bohužel, pokud k vám denně volá velké množství lidí, které operátoři nestíhají obsloužit, není jiná šance než implementovat systém IVR.

Přesměrovávejte zákazníky na specializované operátory

Systém IVR nejčastěji využívají firmy, do nichž volá velké množství zákazníků. Přes IVR se mimo jiné mohou dozvědět, že je linka obsazená a že mají čekat. Systém IVR také může pomoci přepojit zákazníka přesně na toho operátora, který se specializuje na danou oblast. Stromy, podle nichž bude zákazník přiřazen ke konkrétnímu operátorovi, lze skládat libovolně.

Přivítejte zákazníka personalizovanou zprávou

Pokud k vám volá nový klient, moc o něm nevíte. Jestli ale jde o stálého zákazníka, můžete ho uvítat personalizovanou reakcí. Díky údajům v databázi není problém přehrávat různým volajícím různé zprávy. Komunikace s připraveným hlasovým automatem najednou nebude tolik neosobní. Zároveň můžete pomocí hlasového automatu prezentovat nové produkty nebo dělat průzkumy s volajícími.

Kdo systém IVR využije?

Přijde vhod například call centrům či prodejním týmům. Obecně ho ale využije kterákoliv větší firma nabízející nějakou kontaktní linku pro zákazníky.

Systém IVR nabízí například společnost VCC Live. Její služby využívají i takoví giganti jako DHL či UPC. Je specialistou na hlasový marketing a hovory, IVR System from VCC Live je velmi propracovaný, nabízí předem nahrané zvuky a řadu možností. Především ale funguje. Už žádná menu, která nefungují, dlouhé čekací doby nebo špatné přesměrován volajících.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *