Jak na pop-up okna, aby neobtěžovala?

Chcete získat více konverzí na webu, ale nevíte, jak na to? Pop-up okno je fajn způsob, který funguje. Zapomeňte ale na nevkusná obtěžující okna, která na uživatele vyskočí a znemožní mu pokračovat v prohlížení vašeho webu. Ukážeme vám, jak použít pop-up okno, aby zafungovalo a návštěvníka webu neodradilo.

Co to je pop-up okno?

Pop-up okno nebo taky vyskakovací okno patří mezi nástroje online marketingu a využívá se především pro zvýšení konverze na webu. Zobrazí se pár vteřin po načtení stránky a vyžaduje akci návštěvníka. Vytváří se za různými účely, například pro získání e-mailu. Uživatel musí buď vyplnit to, co po něm chcete, nebo okno zavřít – jinak nemůže pokračovat v prohlížení webu. Je to efektivní způsob, jak dostat od zákazníků to, co chcete, musí to ale dávat smysl a odpovídat vaší strategii online marketingu.

Proč vytvořit pop-up okno?

Pokud vytvoříte kvalitní pop-up okno, získáte více prodejů. Než se do toho ale pustíte, měli byste si definovat cíl, kterého chcete pomocí vyskakovacího okna dosáhnout, jinak bude uživatele webu jenom obtěžovat. Za jakým účelem můžete pop-up okno vytvořit?

  1. Sbírejte e-maily

Většina vyskakovacích oken se vytváří za účelem získat e-mail nebo jiný kontakt zákazníka. Nikdo vám ale nedá e-mail jen tak pro nic za nic. Musíte zákazníkům něco nabídnout. Může to být například jednorázová 10% sleva, kterou dostanou, pokud vyplní svou e-mailovou adresu. Často firmy nabízejí něco zdarma – například e-book.

  1. Prodávejte víc

Pokud chcete zvýšit prodeje, použijte pop-up okno na up-selling či cross-selling. Okno se zobrazí, když chce uživatel ze stránky odejít a nabídne mu něco dalšího, o co by mohl mít zájem. Je to v podstatě poslední šance, jak pouhého návštěvníka přeměnit na platícího zákazníka.

  1. Získejte zpětnou vazbu

Vyskakovací okno můžete využít za účelem získání zpětné vazby od vašich zákazníků. V takovém případě nikomu nic nenabízíte, pouze se ptáte, jak jsou spokojení s nákupem, nebo zda by vás doporučili ostatním. Zákazníci pak na stupnici od jedné do deseti označí, jaká byla jejich zkušenost.

Jaká pop-up okna existují?

Vyskakovací okna se liší nejen v designovém provedení, ale i v tom, kdy na návštěvníky webu vyskočí. Možností je hned několik.

  • Vstupní pop-up okna: Ukážou se hned, jak uživatel přijde na web a často uživatele obtěžují. Jejich účelem je například nějaké hlavní sdělení, novinka nebo výjimečná nabídka.

  • Rolovací pop-up okna: Tato okna se zobrazí, když se návštěvník na webu posune do určité části. Fungují lépe než vstupní okna, protože si zákazník stihne prohlédnout alespoň část webu.

  • Zpožděná pop-up okna: Návštěvník webu musí rolovat stránku několik vteřin, aby se mu toto okno zobrazilo.

  • Engagement pop-up okna: Okno na uživatele vyskočí až když projeví zájem – například klikne na nějaký prvek na webu.

  • Exit pop-up okna: Tento způsob používají především e-shopy, protože těsně před odchodem nabídnou zákazníkovi něco dalšího.

Na co si při tvorbě pop-up oken dávat pozor?

Myslete na to, že vyskakovací okno bude většinu lidí obtěžovat, proto se ho snažte vytvořit zajímavě. Vynechte nudnou klasiku v podobě „Odebírejte náš newsletter“, otextujte pop-up okno vtipně, aby uživatele zaujalo. Když chcete brát, musíte i dávat. Snažte se předat zákazníkovi nějakou hodnotu. Myslete i na vzhled okna. Rozhodně by nemělo překrývat celou obrazovku a mělo by uživateli umožnit odejít.

Nevíte, jak na to? Obraťte se na odborníky

Vytvořit konverzní pop-up okno, které bude vypadat skvěle, chce znalosti a zkušenosti v online marketingu. Pokud vůbec netušíte, co to je online marketing, obraťte se na marketingovou agenturu, která váš web doladí do posledního detailu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *