PC MAGAZÍN > Webbiz > Jak nastavit PPC kampaň, aby byla úspěšná?
Jak nastavit PPC kampaň, aby byla úspěšná?
Předpokládáme, že odpovědi na nejpalčivější otázky ohledně PPC reklamy již znáte. Pravděpodobně tušíte, k čemu slouží, a proč by se měl stát nedílnou součástí (téměř) každého marketingového mixu. A stejně tak zřejmě víte, že na špatně nastavení kampani proděláte i kalhoty. Samotné spuštění kampaně nepředstavuje vážnější technický problém, a proto se zaměříme se na jiné aspekty ladění. Shrnuli jsme je pro vás do několika jednoduchých kroků.
Definujte si cíle, kterých chcete dosáhnout
PPC reklama vám může pomoct při navyšování provedených transakcí, zvýšení celkové návštěvnosti či v jiných ohledech. Ale abyste daného cíle skutečně dosáhli, musíte si ho předem jasně definovat. Úspěšnost kampaně pak snadno vyhodnotíte propojením Google Ads a Analytics.
Optimalizujte webovky
Než stisknete magické tlačítko pro spuštění kampaně, zkontrolujte své stránky – a v případě potřeby je upravte tak, aby se na nich návštěvníci dobře orientovali a houfně neutíkali dříve, než se dostanou ke konverzní akci. Zásadní chyby vám pomůže odhalit důsledná analýza. Pokud s tím nevíte rady, obraťte se na někoho, kdo vám s optimalizací webu pomůže. Cenné rady vám poskytne například reklamní agentura Žilina Visitero.sk.
Seznamte se s cílovou skupinou
Když budete vědět, na koho přesně cílit, pak vám vám placená Google reklama skutečně pomůže. Možnost velmi přesného cílení je ostatně jedna z největších předností PPC. Udělejte si proto jasno ohledně atributů vašeho typického zákazníka a promítněte je do nastavení kampaně. V opačném případě nebudete s výsledky vůbec spokojeni.
Analyzujte konkurenci
Stejně jako v případě optimalizace stránek je i v případě PPC důležitá analýza hlavních konkurentů a cílového trhu. Zajímat by vás neměla pouze nabídka produktů a cenová politika, ale také způsob, jakým konkurenční firmy komunikují se zákazníky (např. styl komunikace, využívané kanály…) a jak nastavují PPC reklamu.