PC MAGAZÍN > Webbiz > Potřebujete nové logo? Musí být silné – jako vaše firma
Potřebujete nové logo? Musí být silné – jako vaše firma
Firma bez loga je jako auto bez kol, daleko nedojede. Chcete-li svůj byznys posunout na další úroveň, neměli byste investici do tzv. corporate identity podceňovat. Firemní identita sice zahrnuje i jiné než grafické prvky, ale vizuální pojetí je přeci jen alfou a omegou vnější prezentace. A základem všeho jsou vhodně zvolené barvy a logo. Bližší informace o tvorbě grafické značky společnosti nám prozradili odborníci z GRADESI (profi grafické studio Praha).
Logotvůrce musí dodržovat jasná pravidla
Tvorba firemního loga má své zásady, které musí grafik dodržovat. Anebo nemusí, ale pak je víc než pravděpodobné, že výsledek nesplní očekávání. Jen hrstka grafiků nepostupujících dle nepsaných norem vytváří dechberoucí loga.
Konkrétně jde zejména o použití jednoduchých prvků a omezeného množství barev. Pestrobarevná loga s plnobarevnými obrázky jsou v praxi většinou nepoužitelná. Příklady úspěšných log hledejte v řadách nejúspěšnějších firem, jako jsou Coca Cola, McDonalds nebo třeba Apple.
Grafik musí zohlednit praktické použití značky. Logo se nemusí objevit jen na webu a tiskovinách, ale i na mnohem náročnějších aplikacích – například v trojrozměrné podobě na budově nebo na samolepkách pro firemní vozidla.
Jedna verze nestačí
Firma zpravidla používá logo v různých velikostech, což pro grafika znamená jediné – musí zpracovat několik odlišných verzí. Ta nejmenší má podobu piktogramu, větší obsahuje název společnosti a největší i další grafické prvky.
Staré může vypadat jako nové
Nová firemní identita může vycházet i ze staršího loga. Pokud jste si v průběhu let vybudovali určitou pozici a nechcete se vytratit z povědomí zákazníků tím, že najednou změníte logo k nepoznání, nechte si ho redesignovat. Grafik použije původní koncept a předělá značku do moderní podoby.
Jak vypadají corporate identity, loga a další grafické prvky, které vytvořilo studio GRADESI, se můžete podívat na www.gradesi.cz