PC MAGAZÍN > Tvorba www > Hlavní důvody, proč dělat SEO webu
Hlavní důvody, proč dělat SEO webu
O SEO se čas od času napíše, že je mrtvé. Ale faktem je, že optimalizace bude důležitá tak dlouho, dokud budou lidé používat vyhledávače. I v současné době si je většina marketérů vědoma, že kvalitně provedená optimalizace může webu jedině prospět. V lepším případě ho vystřelí jako raketu před konkurenci. Nevěříte? Následující výhody vás přesvědčí o tom, abyste SEO vašeho webu nepodceňovali.
Lepší uživatelský zážitek
SEO jde ruku v ruce s user experience. Vyhledávače preferují responzivní weby, na kterých se uživatelům líbí, což lze poznat na základě míry opuštění, doby strávené na stránce a dalších faktorech. Jinými slovy – budete-li své stránky optimalizovat, automaticky tím zlepšíte uživatelský zážitek. Ten obvykle vede k vyššímu konverznímu poměru, zvýšení důvěry a posílení brandu.
Mocný zdroj návštěvnosti
Podle studie provedené serverem Conductor.com bylo 64 % trafficu z celkového počtu 310 milionů návštěv na 30 webů právě z vyhledávání. Ačkoliv si z koláče ukusují i sociální sítě, návštěvnost z vyhledávačů je stále na prvním místě a pro většinu oborů naprosto klíčová.
Větší šance na uzavření obchodu
Na Search Engine Journal vyšel článek se zajímavým tvrzením. Uživatelé, kteří web navštíví přes neplacené vyhledávání, nakoupí či projeví zájem o služby mnohem častěji než lidé klikající na placené výsledky. Je to logické – přirozeně věříme tomu, co si najdeme sami. Vyhledávání bylo zároveň vyhodnoceno jako největší zdroj leadů.
Stěžejní pro lokální byznys
Pokud provozujete podnik lokálně, pak je pro vás SEO ještě důležitější. Stále více zákazníků používá lokální vyhledávání při hledání adres, otevírací doby a dalších údajů. Podle Google navštíví prodejnu 50 % uživatelů, kteří v ten samý den využili lokální vyhledávání na mobilním zařízení. A 18 % návštěvnosti na mobilních zařízeních vede k provedení nákupu.
Další zajímavé informace o SEO najdete na http://www.seoconsult.cz/sluzby/optimalizace-pro-vyhledavace.