PC MAGAZÍN > Smartphony > Proč jsou notifikace efektivnější a lepší než e-maily?
Proč jsou notifikace efektivnější a lepší než e-maily?
S notifikacemi se setkáváme už od roku 2015, kdy byly poprvé představeny internetovým vyhledávačem Google Chrome. Zatímco z počátku je využívaly jenom internetové obchody, s postupem let se to změnilo. Notifikace se staly atraktivními a poznalo se, že se jedná o mocný marketingový nástroj, který mohou ve svůj prospěch využívat prakticky všichni. A tak se začaly využívat webové notifikace k upozorňování na nové články na magazínech, push notifikace zase informovaly o nově přidaném zboží nebo o výprodejích, které vypukly v internetových obchodech. I když je nyní zřejmé, že jsou notifikace opravdu efektivní, přesto nad nimi řada lidí uvažuje. Někteří například stále vyzdvihují e-maily, i když se vlastně nejedná o nic extrémně efektivního.
E-mail marketing není samozřejmě věc špatná, taktéž má svoje výhody, ale uživatele je možné oslovit i jinak než skrze e-mail, jenž obvykle zapadne do spamu a jenž je po několika týdnech smazán se spoustou dalších zapadnutých e-mailů.
Notifikace nemohou skončit ve spamu
Obrovskou výhodou notifikací je především to, že nemohou skončit ve spamu, jako je tomu u zmiňovaného e-mailu. Vždycky tak splní svůj úkol, pokud je tedy uživatelé sami nevypnou, což je samozřejmě v jejich moci (mohou si to nastavit v Nastavení).
Berme však v potaz situaci, že notifikace jsou zapnuty. Jsou tedy jemnou a elegantní formou, jak se může budovat intimnější vztah se zákazníkem. Mohou být jeho upozorněním na slevové akce nebo ho můžou upozornit na zbylé zboží v košíku či neuhrazenou platbu.
Odesílají se i v době, kdy není web prohlížen či aplikace používána
Mylně se domnívá ten, kdo si myslí, že notifikace se rozesílají jenom v okamžiku, kdy je aplikace spuštěna nebo web otevřen. Není tomu tak. Notifikace se rozesílají i ve chvíli, kdy není web prohlížen a kdy není aplikace používána. A to je další bezesporná výhoda, díky které se hravě probouzí zákazníkův zájem a zabíjí se naopak jeho neaktivita.