PC MAGAZÍN > Tvorba www > Není SEO jako SEO aneb Kdy je vhodné optimalizovat lokálně?
Není SEO jako SEO aneb Kdy je vhodné optimalizovat lokálně?
Vydat se cestou optimalizace webu je závažné rozhodnutí. Jednak z důvodu určité časové prodlevy (výsledky nejsou vidět okamžitě) a za druhé proto, že amatérsky prováděné SEO může stránkám spíše uškodit. Na druhou stranu vám návštěvnost z přirozeného vyhledávání může ušetřit spoustu finančních prostředků, které by vám doslova „sežralo“ PPC. Musíte si však ujasnit, na jaké zákazníky budete cílit. A nezapomínat na tzv. lokální SEO.
Lokální SEO ideální pro subjekty, které své služby či produkty nabízí zákazníkům v určité lokalitě (např. kadeřnický salon působící v Praze cílí na klienty v Praze a blízkém okolí – optimalizace na obecné fráze je zbytečná). Díky lokální optimalizaci lze minimalizovat náklady, vyhnout se konkurenci a přesně zacílit na potenciální klientelu.
V případě lokální optimalizace hraje rozhodující roli množství faktorů. Podle odborníků ze SEO Consult Praha pozice webových stránek v lokálním vyhledávání závisí především na:
- odkazovém profilu – počet odkazů, autorita odkazujících webů, anchor texty… (30 %),
- on-page faktorech – klíčová slova v titulcích, autorita webu, přítomnost NAP… (25 %),
- chování uživatelů (11 %),
- personalizaci (9 %).
Důležité jsou také zmínky o webu, recenze a hodnocení, signály na sociálních sítích, signály z Google My Business.
Jak upravit web, aby uspěl v lokálním vyhledávání?
První fáze se nese v duchu přípravy webových stránek (responzivita, vstupní stránky pro jednotlivé pobočky, strukturovaná data). Následuje proces optimalizace klíčových slov (meta titulky, meta description, tvar URL, optimalizace textů…), připojení do katalogů a linkbuilding pomocí webových stránek v podobné lokalitě.
V praxi je lokální optimalizace webových stránek mnohem náročnější a jednotlivé procesy zahrnují mnoho dílčích procesů. Pokud si na to netroufáte, raději se obraťte na profesionály. Bližší informace najdete na https://www.seoconsult.cz.