PC MAGAZÍN > Webbiz > 4 SEO trendy pro rok 2019
4 SEO trendy pro rok 2019
V SEO strategii člověk nikdy nesmí usnout na vavřínech. Algoritmy Googlu jsou čím dál propracovanější a co stačilo před dvěma roky, už vám dnes první příčky rozhodně nevynese. Chcete-li být úspěšní, je třeba neustále sledovat změny. Takže co byste měli brát v úvahu pro příští rok?
V letošním roce Google hodně dbal na mobilní zobrazení a rychlost načítání. Proto asi není překvapením, že i v příštím roce by se SEO propagace e-shopu či webu měla ubírat tímto směrem. Nicméně nejen Google otřásá trendy SEO optimalizace webu. Neměli byste se soustředit jen na něj.
1. Mobilní zobrazení jako primární
Nejde o žádnou buzeraci ze strany vyhledávače, Google tím jen reaguje na aktuální trendy. Čím dál více lidí surfuje po internetu z mobilu, a pokud na to nemyslíte, jste odepsaní. Google upřednostňuje weby, které na mobily myslí. John Mueller, analytik z Google Trend doporučuje, ať hlavně nekombinujete mobilní verzi (m.nazevwebu) s responzivním zobrazením, vyhledávače to mate.
2. Rychlost stránky
I tady se do SEO optimalizace pro vyhledávače promítá nutnost myslet na mobily. Google vyhodnocuje primárně rychlost načítání na mobilních zařízeních. S analýzou, kde byste co mohli vylepšit, aby se váš web načítal rychleji, vám pomůže PageSpeed Insights od Googlu.
3. Uznávaná značka
Google si při sestavování žebříčku dělá představu také o tom, s jak uznávanou firmou má tu čest. Pomocí odkazů z jiných webů se dozví, jak moc známí jste. Zjišťuje si o vás dobré i špatné reference. Co pro to dělat? Nakoupené odkazy z různých webů vás dopředu neposunou, Google není hloupý. Prostě se snažte budovat si dobrou pověst.
4. Svět mimo Google
Na světě přece neexistuje jen Google. Co se týče světa, měla by každá online marketing agentura dbát především ještě na Amazon. Více než 50 % lidí v zahraničních zemích míří přímo na Amazon a vyhledávají rovnou tam. V některých odvětvích se vyplatí soustředit se na YouTube. V Česku hraje nespornou roli zase Seznam.cz. Od září je například kvůli snippetům za velmi důležité považováno meta description.
Boj o první příčky ve výsledcích vyhledávání bude opět nesnadný. Nezapomeňte ale, že existuje ještě jedna šance, jak se zobrazovat nahoře – správa PPC kampaní. A jestli máte už teď strach, že bitvu o první místa prohrajete, obraťte se na zkušenější odborníky. Například agentura Internet Marketing, s. r. o. se vám postará o online marketing kompletně, takže se budete moct věnovat jen svému podnikání.