Jak na „mezinárodní“ SEO?

Rozhodli jste se expandovat na zahraniční trh a hledáte způsob, jak svůj web prosadit ve vyhledávačích? Mezinárodní SEO může být podobné jako optimalizace pro český web. Ale taky nemusí – záleží totiž na množství faktorů. Připravili jsme pro vás několik základních doporučení , kterých byste se měli držet.

Zmapování trhu

Prvním krokem je důkladná analýza zahraničního trhu, respektive vaší potenciální konkurence. Investice do optimalizace se většinou z dlouhodobého hlediska vyplatí, ale připravte se na to, že boj o přední pozice může být finančně i technicky náročný. Dostat se ve vyhledávačích na přední stránky na méně frekventovaná klíčová slova a long-tailová spojení nemusí být těžké, ale optimalizace na konkurenční výrazy ano.

Podstatnou roli hraje vyhledávač, pro který se chystáte web optimalizovat. Většina světa sice používá Google, ale např. Rusku dominuje Yandex. SEO pro menší vyhledávače se navíc nemusí být na škodu – záleží na tom, zda ho používá cílová skupina vašich zákazníků.

Nepodceňujte on-page ani off-page SEO

Než se pustíte do off-page optimalizace, která spočívá především v budování silného odkazového profilu, zaměřte se na on-page faktory.

Alfou a omegou jsou profesionální texty, které se budou líbit uživatelům i vyhledávačům. Vyhněte se online translátorům a neváhejte si připlatit za služby profesionálního copywritera. Samozřejmě můžete použít texty na české verzi webu, vyhledávače je nebudou pokládat za duplicitu.

Není to tak snadné, jak se na první pohled zdá

Ačkoliv se mezinárodní SEO jeví jednoduše, největší problém spočívá v pochopení jiné kultury a cílové skupiny zákazníků. Nemáte-li s optimalizací žádné zkušenosti, raději se obraťte na renomovanou agenturu. Ta si za své služby nechá zaplatit, ale garantuje vám výsledky. Ušetříte spoustu času a ve finále i peněz, protože vám web začne vydělávat podstatně dříve.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *